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V4 RR The TT racer reborn


Ecco che dopo tanti anni rinasce una Norton per la pista, loro che hanno avuto nel proprio DNA le competizioni, questa moto segna un ritorno alle origini.
Lo sviluppo della moto è passato da diversi step di sviluppo che sono stati condotti durante le competizioni, come il Tourist Trophy.




Il motore V4 da 1200 cc è stato sviluppato dalla stessa Norton ma partendo come base dal motore RSV4 dell'Aprilia .
Un modo furbo per ridurre i tempi di progettazione senza perdersi in problematiche di sviluppo.
Il telaio in alluminio si ispira a quelli Spondon rimando cosi perfetta tradizione inglese e ricordando molto i prim telai utilizzati da Triumph nelle prime edizioni della Speed Triple T 509 da 885 cc.


Molto accurata è l'elettronica che prevede un piattaforma inerziale a sei assi che misura ogni dato motore e angolo di piega con regolazione multipla dei sistemi di controllo della trazione, anti-impennata, e di controllo del lancio.


La carrozzeria completamente in carbonio è disponibile in due versioni , carbonio grezza con trama a vista o finitura cromata (molto appariscente) versione utilizzata in gara al TT 
In carbonio sono anche le ruote per la versione V4 SS top-spec, sospensioni con le forcelle Ohlins NIX30 e un ammortizzatore posteriore TTXGP dedicato per Norton


ENGINE:

Type: Norton 72-degree liquid-cooled V4, 1200cc. Chain-driven cams with idler gear for reduced engine height. Titanium inlet valves. Slipper clutch

Bore x Stroke: 82mm x 56.8mm

Compression Ratio: 13.6:1

Power: 200bhp + @ 12,500rpm

Torque: 130Nm @ 10,000rpm

Fuel injection: Electronic fuel-injection system. Constantly variable inlet tracts. 8-fuel injectors. Full drive-by-wire system independent of front and rear banks of cylinders for ultimate control and feel.

Euro 4: Full compliance including oil thermostat, knock sensors, secondary air injection and EVAP





ELECTRONIC EQUIPMENT:

INSTRUMENTS: Full-colour 7-inch display with multiple functions. Engine mode adjustability including: Road, Track and Pro-Race. Road modes include rear-view camera.

QUICKSHIFT: Full quickshift system and auto down blipper

ELECTRONIC AIDS: Multi-setting traction-control, wheelie control, launch control and cruise control. Uses six-axis Inertial Measurement Unit (IMU)

BUILT-IN DATALOGGER: Full data-logging capability including: lap times, max lean angle, max speed, max throttle, and max braking force.

ENGINE MODES: Road, Sport, Pro-Race

IGNITION: Keyless ignition system


CHASSIS:

TYPE: Polished aluminium twin tube Shotgun chassis.

ADJUSTABLE GEOMETRY: Chassis is fully-adjustable including swing arm pivot and adjustable rake angle. 23.9 degree steering head angle as standard set-up.

SINGLE-SIDED BILLET SWINGARM: 570mm long. Braced and underslung design developed in conjunction with SG5 TT race bike. Billet machined from 7020 billet aluminium.



WHEELBASE: 1430mm

DRY WEIGHT: 179kg

FRONT SUSPENSION: Ohlins NIX30 system front fork. Fully-adjustable.

REAR SUSPENSION: Ohlins TTXGP Norton bespoke fully-adjustable rear shock.

STEERING DAMPER: Ohlins damper

FORK YOKES: Billet machined top and bottom

FRONT TYRE: Tbc

FRONT WHEEL: Choice of carbon or forged wheels depending on spec

REAR TYRE: Tbc

REAR WHEEL: Choice of carbon-fibre or forged wheels depending on spec/colour

FRONT BRAKE: 2 x 330mm full-floating discs. Radially-mounted Brembo Monobloc calipers. Brembo discs, and Brembo master cylinder

REAR BRAKE: Single 245mm disc. Brembo caliper and master-cylinder

BODYWORK & STYLING: Full-carbon-fibre bodywork. Available in either bare carbon-fibre, or chrome with air-brushed Union Jack on the tail unit.

LIGHTING:  Full LED lighting system including super bright low beam & high beam, angel eye DRLs, rear lamps and indicators

FUEL TANK: MotoGP-style 18-litre fuel tank is all carbon-fibre, with Kevlar reinforcement and chemically coated internally to meet fuel resistance standards. Underside of tank forms part of upper airbox.

FOOTRESTS: Billet foot rests, billet pedals and billet sprocket cover supplied on SS model. Forged foot controls on the V4 RR.

OPTIONAL: Full titanium race system supplied with aftermarket tune, approx 8kg lighter and approx 10bhp more. – NOTE: RACE EXHAUST NOT FOR ROAD USE'



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