Titulo

Modern Triton



Technical Data

Power: 96HP (71kW) at 7500 rpmand 104 Nm at 5600 rpm (both values measured at the rear wheel)  
Engine:
Hinkley Triumph Typ Thruxton or Bonneville
Bore/Stroke: 96.5mm/74.3mm
Capacity: 1087ccm
Cylinder head: enlarged and optimised inlet, increade inlet-and exhaust valve diameter
Compression ratio: 10.5:1
Power/Torque: original at clutch original around 60HP/69Nm
Power/Torque: tuned at clutch up to 106HP/115Nm (with Big Bore Kit and Stroker crank)
Five speed gearbox
Secondary transmission by O- or X-ring chain


Rolling chassis:

Original Norton Commando 961 frame, modified to accept the Hinkley Triumph Twin engine
Swing arm: original Triumph Hinkley
Original Norton Upside Down- or traditional front fork
Choice of spoke wheels/carbon wheels (Norton)/ PVM wheels











2 comments

  1. Se fosse un po' più compatto, ve la immaginereste col motore da 100 cu.i?

    ReplyDelete
  2. Si può fare di margine di lavoro ce n'è

    ReplyDelete

La libertà di opinione verrà rispettata sempre, nei limiti della legalità. Qualora si ravvisino commenti offensivi ovvero in violazione di una qualsiasi normativa in vigore, il commento verrà cancellato ma conservato (con il relativo indirizzo ip di pubblicazione) per una eventuale azione legale.

RocketGarage Design. Powered by Blogger.
google.com, pub-5748596377744039, DIRECT, f08c47fec0942fa0