Titulo

TRICOLORE BY XTR


Era qualche mese che non pubblicavo nuove moto, per poca voglia ma anche perchè di roba interessante se ne trova sempre meno, ma Pepo non mi delude mai.    
Per Pepo Rosell le Ducati sono un po come i Lego per i bambini , lui ci si diverte a unire parti diverse per creare le moto che lui immagina e ci lavora finche quelle fantasie non diventano reali.


Lui voleva creare un tributo a uno dei modelli più rappresentativi di casa Ducati , la 851 Tricolore che  sfoggia con orgoglio i colori della bandiera italiana e costituisce la prima rappresentante di una nuova generazione di moto stradali ad alte prestazioni prodotte negli anni ‘90.

Ma sarebbe stato troppo facile , troppo facile e troppo semplice , troppo facile troppo semplice e troppo comodo , partire da un base si un 851. Lui ha intrapreso la strada meno intuitiva , partendo dal solo telaio di Monstre 600 , lo ha modificato parte e montato parti provenienti da quella immensa scatola di mattoncini colorati che sono i diversi modelli della bicilindrica italiana.

Basta leggere con attenzione la scheda tecnica per trovare ogni elemento che ha usato , in teoria ci sarebbe la ricetta da seguire se la si volesse replicare.






























TRICOLORE BY XTR

TECHNICAL SCHEDULE


TRICOLORE BY XTR (2023)


DONNOR BIKE: NO, DONNOR BIKE !! … PROJECT MADE FROM ZERO STARTING WITH A DUCATI MONSTER 600 ’94 FRAME


MODIFIED DUCATI MONSTER 600 CARBURATION FRAME TO DUCATI 851 SPECIFICATION.


FABRICATION OF REINFORCED FRAME PARTS FOR MADE MORE STRONG THE FRAME.


METALCORSE FABRICATION OF REAR SUBFRAME FITTINGS.


VS FRAME 851 ALUMINIUM REAR SUBFRAME


DUCATI MONSTER 600 SWINGARM


YSS REGULABLE REAR SCHOCK MADE SPECIFICALLY FOR THE BIKE


ALLUMINIUM REAR SUSPENSION ROCKER LIGHTENED


XTR CARBON FIBER REAR MUDGUARD


DUCATI ST3 REAR WHEEL


BREMBO REAR BRAKE ROTOR


BREMBO REAR BRAKE CALIPER


ALLUMINIUM REGULABLE REAR BRAKE ROD


FRENTUBO KEVLAR REAR BRAKE LINE


BREMBO REAR BRAKE PUMP


DUCABIKE REGULABLE CNC MACHINED FOORTREST


DUCATI MONSTER S4RS ENGINE (999 COPPA BASSA)


ENGINE TUNING:


- ALLUMINIUM TSS LIGHT FLYWHEEL , COMPLETE DISMOUNT AND CHANGE OF BEARINGS,BUSHING ,SHIMS ,ETC . BLUEPRINTED REMOUNT.

- ANTIHOOPING CLUTCH (NEXT STEEP)

- 999 INJECTOR BODY

- XTR HIGH VOLUME AIRBOX

- EXTERNAL FUEL PUMP WALLBRO

- FUEL PRESSURE REGULATOR


ELECTRICS :


- 998 RACING WIRING

- ECU MAPPING

- SEPARATE ELECTRIC DEVICES WIRING (REAR & FRONT LIGHT , FAN)

- LIPO BATTERY

- AVIACOMPOSITY DASHBOARD WITH LAP TIMER

- DOUBLE LED REAR LIGHT

- CAGIVA MITO 125 LAWSON REPLICA FRONT LIGHT


RC RADIATOR , BIG CAPACITY RACING WATER RADIATOR


ALLUMINIUM WATER TUBES


WATER RADIATIOR FAN


DUCATI 999 OIL RADIATOR


DUCATI MONSTER 900 YOKES


DUCATI ST3 REGULABLE FRONT FORK


XTR CNC MACHINED CLIP ONS


DUCATI ST3 FRONT WHEEL


BREMBO FRONT BRAKE CALIPERS (4 PADS)


EBC SINTERIZED BRAKE PADS


DISCACCIATI LIGHTENED AND FLOATING FRONT BRAKE ROTORS (5MM TICKNESS)


FRENTUBO KEVLAR BRAKE LINES


DUCATI 1098 FRONT BRAKE PUMP WITH XTR FOLDABLE AND REGULABLE LEVER


DUCATI 1098 CLUTCH PUMP WITH XTR FOLDABLE AND REGULABLE LEVER


FRENTUBO KEVLAR CLUTCH LINE


XTR ALLUMINIUM FRONT FAIRING BRACKET


SIL MOTOR ROCHE REPLICA CARBON FIBER SILENCERS WITH SPAGHETI EXHAUST SYSTEM MODIFIED FOR FIT ON A 999 ENGINE WITH COPPA BASSA


JT LIGHTENED Z14 PINION , 520


PBR Z 37 REAR SPROCKET , 520


REGINA GOLD 520 CHAIN


MODIFIED DUCATI DIAVEL PINION COVER


DNA OIL PRESSURE AIR FILTER


DUCATI 888 REAR SOLO SEAT


XTR HAND MADE SEATS AND UPHOLSTERY


XTR , DUCATI 851 GLASS FIBER FUEL TANK WITH QUICK OPEN DOUBLE GAS PLUGS AND TRANSPARENT FUEL LEVEL


DUCATI 851 FAIRING MODIFIED FOR MOUNT THE ENDURANCE FRONT LIGHT


DUCATI 851 WINDSHIELD


XTR ALLUMIUM FAIRING BRACKETS


DUCATI 1098 FRONT MUDGUARD


DOMINO QUICK OPEN GAS THROTLE


DOMINO SOFT GRIPS


CONTINENTAL TIRES 120/70 - 17 AND 180/55 – 17 RACE ATTACK 2


ARTENRUTA PAINTING, A TRIBUTE TO THE FIRST DUCATI 851 TRICOLORE


POWDER COATING CHROME COLOUR FRAME


DRY WEIGHT ( No fuel) WITH WATER, BATTERY, OIL, HIDRAULIC FLUID AND AIR IN THE TIRES 165 KG , 800 GRAMES


PICTURES BY SERGIO CARDEÑA

No comments

La libertà di opinione verrà rispettata sempre, nei limiti della legalità. Qualora si ravvisino commenti offensivi ovvero in violazione di una qualsiasi normativa in vigore, il commento verrà cancellato ma conservato (con il relativo indirizzo ip di pubblicazione) per una eventuale azione legale.

RocketGarage Design. Powered by Blogger.
google.com, pub-5748596377744039, DIRECT, f08c47fec0942fa0