Al momento di dare il gas non importa quanto siano belle le moto, ma conta solo quanto vanno veloce e ognuno ha la sua ricetta magica, chi lavora sulla leggerezza, altri si aiutano con la chimica altri con l'elettronica e infine ci sono quelli che non vanno tanto per il sottile.
Al motto di More Is Better Christoph Madaus si è presentato alla linea del via per la Sprint Race al Glemseck con un vero mostro, mosso da ben due motori Harley-Davidson/ S&S Evolution.
GENERAL
Owner & Builder: Christoph Madaus
Build: 1995 – 2007
Launch: May 2007
DIMENSIONS
Wheelbase: 2060mm (81.1 in)
Length over all: 2710mm (106.7 in)
Height over all: 990 mm (39 in)
Rake: 63 degree
Weight: 400 kg ( 881.84 lbs)
Gas tank: TWINTRAX, Aluminium, 14 Liter (3.7 gal)
Engine oil tank: TWINTRAX, Aluminium, 4 Liter (1.06 gal)erleer
ENGINE
Engine: 2x Harley-Davidson/ S&S Evolution engines
Displacement: 2x 1340ccm (2x 80 cui)
Camshaft: Crane Fire ball
Carburator: 2x H-D CV
Air cleaner: Twintrax/ K&N
Ignition: 2x Crane HI 4 Dual fire
Exhaust manifold: 4 in 1 TWINTRAX
Muffler: Supertrapp EAR external disk system with TWINTRAX deflectors
Horspower: 2 x 80 hp
TWINTRAX POWER PLUS
Twintrax_Rotation_360
POWER TRAIN
Transmission: 5-speed H-D with Andrew gears
Primedrive: Twintrax beltdrive with 2 belts (engine 1 to engine 2, width 50mm engine 2 to clutch shell, width 85 mm) and dry clutch
Secondary transmission: O-ring rear chain
FRAME
Frame: TWINTRAX, CAD construction, WIG welded
Rake: 63 degree
Frontend: White Power Upside Down Fork
Rear shocks: White Power special konfiguration
Rear wheel: 200/70 B15 Metzeler ME880
Front wheel: 130/70 B18 Metzeler ME880
BRAKES
Calipers: 3×6 piston Billet calipers
Disks: Performance machine rotors, Front 2x13in Full Floater, Rear 11.5in Full Floater
ACCESSORIES
Handlebar: TWINTRAX, milled aluminium with integrated master cylinders for brakes and clutch
Foot pegs: Twintrax aluminium
Mirrors: Twintrax aluminium
Fender: Twintrax aluminium
Oil cooler: Twintrax aluminium
ELECTRICS
Batteries: 2x gel batteries 19Ah with parallel switch for starting procedure
Instruments: PI-research racing digital dashboard with data logging
PAINTING
Idea: Christoph Madaus
Painter: Nicolay/ Bernd Bolten
Airbrush: Wolfgang Pohlscheid (Wolpo)
All body work made of aluminium by Christoph Madaus.
No comments
La libertà di opinione verrà rispettata sempre, nei limiti della legalità . Qualora si ravvisino commenti offensivi ovvero in violazione di una qualsiasi normativa in vigore, il commento verrà cancellato ma conservato (con il relativo indirizzo ip di pubblicazione) per una eventuale azione legale.