Titulo

MV Agusta is back




Il Team MV Agusta / Forward Racing ha mostrato la moto con cui parteciperà al campionato Moto 2, una grafica accattivante e aggressiva che rispecchia la volontà di fare bene , merito della crew di Indivisual Creative Engine che ha saputo tramutare in colori e forme queste intenzioni  



La cornice per presentare la moto è ricaduta sulla storica officina Agip di Mario Baciocchi restaurata e ora divenuta Garage Italia Custom,  il Team MV Agusta Idea Lavoro Forward Racing, prenderà parte al Campionato del Mondo Moto2 con Stefano Manzi e Dominique Aegerter.


Tutto è pronto per affrontare la nuova stagione, incentrata fin dai primi chilometri di gara, in Qatar il 10 marzo, su passione, lavoro e voglia di emergere.

In meno di una settimana Manzi ed Aegerter saranno in sella alla loro F2 per due volte, in Spagna per i test del15-16 febbraio ad Almeria e del 20-21-22 a Jerez de la Frontera.

MV Agusta Idea Lavoro Forward Racing ringrazia tutti i sostenitori, a partire dal nuovo Title sponsor Idea Lavoro per la fiducia riposta in questo ambizioso progetto, che ha riportato il pluripremiato costruttore MV Agusta sullo scenario iridato del motomondiale.


Queste le dichiarazioni dei protagonisti di questo progetto 

GIOVANNI CUZARI

"The dream finally comes true. With this evening we give the official start to the season that will see us protagonists alongside MV Agusta. After years of work we are witnessing this evening the realization of a dream, mine and all those who believed in it from the beginning. This year we will have the opportunity to work with Italian excellence and with great professionals. We are enthusiastic about the news announced, especially for the new Title Sponsor, Idea Lavoro, in the person of Dr. Scavone, who deserves our biggest thanks. We are aware of the responsibilities that await us, but at the same time proud and confident in the season to come. Thanks to all those who have made it possible.


GIOVANNI CASTIGLIONI

“I grew up at the races, taking part in the numerous victories of our groups brands; from the motocross track to the Parigi Dakar including SBK and GP500 races. But, the dream of all of us has always been to return to the World Championship with MV Agusta.  I’m very proud of everything we’ve achieved and to see our Moto 2 project rekindle our dreams, as well as the memories of our passionate fans.  All of this has been made possible through the hard work of a group of crazy dreamers, including our engineers in MV and CRC (Centro Ricerche Castiglioni) and Giovanni, whom I would like to thank for his love of our brand as well as his desire and perseverance in developing this fantastic project.”


STEFANO MANZI

"Next season will be my second with this team. It will be an incredible year, all to be discovered, where we will bring back to the track after so many years the manufacturer MV Agusta: we will have a completely new bike, built from scratch, and this gives me a lot of enthusiasm and energy. We have already tested the F2 on the track and it responded well right from the start. I'm comfortable on the bike and I can't wait to get on track in the tests we're going to do in a few days in Spain".


DOMINIQUE AEGERTER

"I am really happy and proud to be part of the MV Agusta Forward Racing Team project: this will allow me to contribute, also thanks to my skills, to the development of the new F2. Everything will be new to me, both the bike and the team, but the first impressions are really positive: the guys are competent and professional, I'm sure we'll work well throughout the year. We will have a great responsibility and a glorious name to bring to the track but step by step we will find the best way for this exciting adventure".


















CARATTERISTICHE TECNICHE DELLA F2
Motore 3 cilindri in linea, 4 T
Cilindrata 765 cc
Alesaggio x corsa 77,99 x 53,38
Distribuzione DOHC, doppio albero a camme in testa
Raffreddamento Aria-olio
Iniezione Elettronica, con centralina Magneti Marelli REX 140
Iniezione Singolo iniettore per cilindro
Scarico In titanio, 3 in 1
Telaio A Traliccio in tubi di acciaio
Forcellone In allumino lavorato a macchina
Sospensioni Öhlins
Cerchi OZ forgiati in magnesio, 3,75X17" ant., 6.00x17" post.
Dimensioni
Interasse 1.382 mm
Inclinazione cannotto di sterzo 24°
Avancorsa 104 mm
Capacità serbatoio 24 litri
Peso a secco 217 kg, moto + pilota









No comments

La libertà di opinione verrà rispettata sempre, nei limiti della legalità. Qualora si ravvisino commenti offensivi ovvero in violazione di una qualsiasi normativa in vigore, il commento verrà cancellato ma conservato (con il relativo indirizzo ip di pubblicazione) per una eventuale azione legale.

RocketGarage Design. Powered by Blogger.